האנטישמיות מרימה ראש: מה שהתרחש בעולם היהודי \\ אורי כהן

מערכת האתר No Comments on האנטישמיות מרימה ראש: מה שהתרחש בעולם היהודי \\ אורי כהן

השבוע בפינת "העולם היהודי" המסקרת את הידיעות המסעירות את העולם היהודי בימים האחרונים ובכלל | התכנית בהגשת איש "קול חי" אורי כהן חושפת את דוח האנטישמיות, אירוע חמור שאירע, וגם את האירועים המשמחים במדינות העולם | האזינו

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בטקס חגיגי בנמל התעופה בברלין, נחנך בית כנסת מהודר. בית הכנסת נחנך, לאחר מגעים שניהל רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, עם צמרת השלטון הגרמני. שדה התעופה הגרמני הוא יעד בולט עבור ישראלים רבים. למעלה מ-150 אלף ישראלים טסים עם חברת 'אל על' מידי שנה, מלבד נוסעים נוספים הטסים בחברות תעופה זרות.

חנוכת בית הכנסת, יממה אחרי פיגוע הדריסה בעיר, נפתחה בקביעת מזוזה ותפילה, בהשתתפות מנכ"ל שדה התעופה תומאס אנדרסון, קונסול ישראל בגרמניה קובי ראש, רב בית הכנסת הרב דוד טייכטל, רבנים ונכבדים נוספים. "על רקע מאורעות העבר, לפתוח כאן בית כנסת, בשדה התעופה, זה דבר אדיר", אמר אנדרסון בקול נרגש, "זה נותן לכל מתפלל מקום של מנוחה נפשית, נותן כוח חדש. אני ממש גאה לעשות את זה ולהיות שותף בזה".

הרב טייכטל, בדבריו, אמר כי חנוכת בית הכנסת היא צעד נוסף בגישה של גירוש החושך על ידי האור. "זה קו המנחה שלנו בהשראת הרבי מלובביץ'", אמר, "העבר חשוב מאוד – אבל אנחנו צריכים פחות להתעסק עם העבר ויותר להתעסק בעשייה ובהפצת אור. זו הנקמה הכי טובה בנאצים שרצו לגדוע את החיים היהודיים".

עלייה מדאיגה של 29% בפשעים אנטישמיים בגרמניה

בפינה פורסם דו"ח על מצב האנטישמיות בגרמניה שפורסם על ידי המשרד הפדרלי להגנה על החוקה מציג עלייה מדאיגה של 29% בפשעים אנטישמיים. בסך הכל, נרשמו בשנה שעברה 3,027 תקריות אנטישמיות, לעומת 2,351 בשנת 2020. הרוב המכריע היה קשור לקיצוניות ימנית, אך גם האנטישמיות הקיצונית האסלאמית עלתה, עם 122 תקריות שדווחו בשנה שעברה בהשוואה ל-26 בשנת 2020.

רוב הפשעים המדווחים מתייחסים להצהרות ולפרסומים בלתי חוקיים, כמו הכחשת שואה וצורות אחרות של דברי שטנה אסורות בגרמניה, כולל באינטרנט. אבל נרשמו גם התקפות על אנשים ובתי כנסת. כרגיל, מספר התקריות עלה כאשר המתיחות בין ישראל לפלסטינים גאתה במאי 2021 במבצע שומר חומות. המגמות המדאיגות ביותר מגיעות בצורה של תיאוריות קונספירציה המתייחסות ליהודים, למגיפת הקורונה, ואמצעים לבלימתה.

בינתיים, יותר מ-60% מהמשיבים לסקר שנערך לאחרונה הסכימו שהאנטישמיות בגרמניה עלתה בחדות. המחקר , שפורסם במאי על ידי משרד הוועד היהודי האמריקני בברלין , שהוזמן על ידי מכון אלנסבאך לחקר דעת הקהל – הראה גם כי המוסלמים ותומכי מפלגת הימין הפופוליסטית "אלטרנטיבה לגרמניה" נוטים להכיל דעות קדומות אנטישמיות.

זלנסקי ינאם בשבוע הבא בפני האוניברסיטה העברית

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ינאם בשבוע הבא בפני האוניברסיטה העברית, בנאום שישודר בזום וברשתות החברתיות. מטעם האוניברסיטה נכתב כי "ביום רביעי הבא, ב-22 ביוני, בשעה 16:15 ינאם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בפני קהילת האוניברסיטה העברית.
הנאום ישודר בשידור חי ברחבי הקמפוסים וברשתות החברתיות. הנאום ילווה בתרגום סימולטני".

כזכור, לא מדובר בנאום הראשון של זלנסקי לציבור בארץ. לפני כשלושה חודשים נאם זלנסקי בפני הכנסת, בנאום שגרם לביקורת רבה. זלנסקי טען כי ישראל לא עושה מספיק על מנת לסייע לאוקראינה, והרבה להשוות בין המצב במלחמה בארצו מול רוסיה לשואה. בתוך כך, אתמול פנה זלנסקי למשתתפי הפורום העולמי של הוועד היהודי האמריקאי, והבהיר שהכוח המניע של רוסיה במלחמה נגד אוקראינה הוא "שנאה". זלנסקי ציין כי ב-12 ביוני, רשימת הילדים שמתו במהלך המלחמה גדלה ב-24 שמות ל-287 אנשים: מותם של ילדים אלו אושר במריופול הכבושה, ביניהם שתי תינוקות שנולדו השנה ומתו יחד. עם הוריהם מתחת להריסות בית הטיל מטוס רוסי פצצה.

"תגידו לי למה כל זה קורה ב-2022? זה לא שנות ה-40. איך יש רציחות המוניות, עינויים, ערים שרופות, מחנות סינון שהצבא הרוסי הקים בשטח הכבוש, שדומים למחנות ריכוז נאציים, להפוך מציאות?. ובמקביל, רוסיה מקווה שהיא לא תהיה אחראית לכל הרוע הזה, לכל ההתקפות הברבריות האלה על בנייני מגורים, על בתי חולים, על כנסיות. רוסיה עדיין חזקה מספיק כדי לקוות להמשיך במלחמה נגד אוקראינה, נגד העם, להמשיך להתעלם מתגובת העולם".

זלנסקי פנה ליהודים: "אני יודע שאתם עוזרים למדינה שלנו ברצינות רבה, אבל אני מבקש מכם להכפיל את המאמצים לעצור את שנאת רוסיה – שנאת האנושות. השנאה היא הכוח המניע שממשיך את המלחמה הרוסית נגד אוקראינה ונגד החירות, שנאה לאוקראינה, לתרבות ולהיסטוריה של אוקראינה". זלנסקי ציין שלמרות האירועים הנוראיים בעבר, אוקראינה נשארה אדיבה ופתוחה, תוך שמירה על המגוון התרבותי.

אמריקה 2022 או גרמניה 1939?

שני גברים יהודים ישבו במסעדה בסן דייגו, ולפתע אדם ניגש אליהם ופתח במתקפה מילולית אנטישמית מלאת שנאה. "הגוים מתחילים להתעורר," אמר להם האיש, כשהם מביטים בו במבוכה. אחר כך אמר להם אתהביטוי האנטישמי המפורסם "היי היטלר!" כשהאיש עדיין לא הרפה, אחד הגברים שלף את הטלפון שלו כדי לתעד את העימות.

לאחר שהם איימו להתקשר למשטרה, הוא אמר להם "התקשרו לגוי השבת שלכם", ולאחר מכן הפסיק. הליגה נגד השמצה הגיבה למקרה בחשבון בו פורסם התיעוד המטריד, "האם אנחנו באמריקה 2022 או גרמניה של 1939?".

להוקיר את לומדי התורה של ישיבת ליקווד

אירוע גדול ומרגש, התרחש בתחילת השבוע במרכז הספורט העצום וולס פארגו Wells Fargo בפילדלפיה ארה"ב, כאשר כ-25 אלף איש הגיעו למקום להוקיר את לומדי התורה של ישיבת ליקווד למעמד ההיסטורי "אדירי התורה". מי שעמד מאחורי האירוע העוצמתי, הוא הנגיד והנדבן ר' אליעזר (לואי) שיינר מארצות הברית, שבנוסף לתרמה הכספית שלו, הוא עזר בגיוס עשרות מיליוני דולרים לטובת האברכים.

האירוע שתוכנן להתקיים במקום צנוע יותר בניו ג'רזי, הועתק לפילדפליה – לאור הביקוש הגדול להשתתף באירוע ההיסטורי – שחגג את השותפות בין ישיבת ליקווד לבין הנדבנים – תומכי עולם התורה – כאשר מטרת האירוע היא לדאוג להכפלת שכרם של האברכים בישיבת ליקווד. באירוע הארוך שנמשך כארבע וחצי שעות, הגיעו להשתתף גדולי הרבנים וראשי הישיבות בארה"ב, וגם מישראל ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, היה אורח הכבוד, יחד עם הגר"י קולודצקי ורש"ב סורוצקין.

ראש ישיבת ליקווד, הגאון רבי מלכיאל קוטלר, עלה לנאום והתקבל בתשואות רמות ובשירה בלתי פוסקת, בנאומו הוא פרס את החשיבות העצומה בהחזקת עולם התורה ובפרט הוא הדגיש כמה חשוב להחזיק אברך בכבוד. את קבלת עול מלכות שמיים באירוע, ערך ברגש רב, ראש הישיבה השני, הגאון רבי ירוחם אולשין.

בתום האירוע נחשפו המספרים שגויסו, והמטרה הושלמה בהצלחה, כאשר כל אברך יקבל מהישיבה סכום של כ-14 אלף דולר לשנה – סכום גדול בהרבה ממה שהיה מקובל עד היום. יצוין, כי על החלק האמנותי של האירוע הופקדו, מאיר אדלר והזמרים יענקי דסקל, אייזיק האניג, ישראל אדלר דובי מייזלס ומקהלת שירה.



0 תגובות